grabek516 maja, piątek, godz. 18.00-23.00
Nowe Nurty Klubowe
GRABEK/BIELSKA/CHÓR
wstęp wolny

Projekt specjalny, który powstał w 2010 roku na madeinpoznan.noc.
Do dziś ten koncert jest wspominany jako niezwykłe wydarzenie, odbył się w ramach imprezy Nova Elektronika w jednej z sal Starej Rzeźni.
Ponownie zaprosiliśmy do współpracy Tych wybitnych artystów, do stworzenia nowego premierowego materiału. Beata Bielska wraz z Chórem pracują nad partiami wokalnymi, Grabek przygotowuje sample i elektroniczne skrzypce.

GRABEK sam siebie nazywa ,,władcą absolutnym” własnej muzyki. Jest indywidualistą, multiinstrumentalistą. Mógłby być samowystarczalny, ale nie stroni od muzycznego towarzystwa. Tworzy na pograniczu nurtów, balansuje brzmienia, zaciera i nakłada warstwy. Tony wydobywające się z syntezatora zestawia z naturalnością żywych instrumentów. Jego muzyka niepokoi i drąży. Zachwyca dramaturgią i złożonością kompozycji, które w zadziwiający sposób przynoszą efekt w postaci klarownego przekazu.

Oprócz ponad 100 klubowych koncertów w Polsce, Niemczech, Austrii i na Słowacji, GRABEK pojawił się również na tak uznanych scenach jak Studio im. Agnieszki Osieckiej, Free Form FesAval, czy Transvizualia. Artysta supportował Stanisława Soykę, Jamie Woona i Olafura Arnaldsa. Wystąpił również podczas Heineken Open’er FesAval 2009 i 2011. W 2012 roku GRABEK zaproszony został przez Katarzynę Nosowską do udziału w projekcie MĘSKIE GRANIE 2012. Podczas tej edycji wystąpił w 5 miastach.

W 2011, nakładem agencji fonograficznej Polskiego Radia, ukazał się pierwszy longplay artysty pod tytułem ,,8″. Radiowa Trójka nazwała płytę „jednym z najciekawszych polskich debiutów ostatnich lat”.

„Duality” to drugie, pełnowymiarowe, wydawnictwo GRABKA, które w 2012 ukazało się nakładem wytwórni KAYAX. P

BIELSKA BEATA dyrygent, prowadzi Akademicki Chór UAM, którego część pojawi się na scenie w Meskalinie. W ostatnim czasie występowała na scenie w trakcie poznańskiego koncertu Placido Domingo. Ale lista koncertów i osiągnięć tej młodej Dyrygentki jest znacznie dłuższa. Od października 2010 kierownikiem artystycznym i dyrygentem została pani Beata Bielska, która przez wiele lat była asystentem znanego kompozytora i chórmistrza Jacka Sykulskiego. Pod jego batutą chór rozwijał się bardzo dynamicznie i koncertował na wielu scenach w Polsce i za granicą. Występował w niemal wszystkich krajach europejskich, a także w USA, Kanadzie, Boliwii, Chinach, Japonii i na Tajwanie
___________

21.00 After Set po Nowe Nurty Klubowe wstęp wolny
Redroom (Lethal Dose Rec./Plunk)
O dwóch takich co wybrali techno. Obaj pochodzą z grodu św. Wojciecha potocznie zwanego Gnieznem, znają się od czasów kiedy mogli opierać się czołem o taboret i niechybnie zostali porysowani przez swoich ojców dyskografią Jean Michel Jarre’a. Po solowych akcjach niezwiązanych z tematem i niemających potwierdzenia w liczbach ani hajpie w 2011 roku zaczynają produkować razem jako Redroom. W tymże Roku Pańskim ukazuje się ich debiutancka EP’ka „Ditch” nakładem ukraińskiej Lethal Dose Recordings. W setach grają hipnotyczną mieszankę przestrzennych melodii podkęconą techniczno bassowym groovem i lubią (grać) długo, oj długo. Obecnie zamieszani w projekt Wypożyczalnia Kumpli czekają na release Ep’ki „Metadata” w greckim Plunk Records oraz… NA dzień dzsiejszy dzielili scenę/pili z Aleksander Kowalski, Daedbeat, Tommy Four Seven, Pig %26 Dan, Ludovic Vendi, Memnok, Tiari, Herr Schneider etc. a najlepsze dopiero nadejdzie…

Scanate (Wypożyczalnia Kumpli)
Jego energia dała swoje pierwsze tchnienie w rzeczywistości gdzieś pomiędzy końcem Stanu Wojennego, a wybuchem reaktora w Czarnobylu. Przewijając czasoprzestrzeń można dostrzec kilka punktów, które ukierunkowały jego gust, styl i duszę. Na pewno była to kaseta Jean Michel Jarre Oxygene katowana na magnetofonie Kasprzak w wieku 5 lat, która była jego pierwszym elektronicznym artefaktem. Na pewno lata spędzone na pobliskim lotnisku, gdzie podczas nocnych startów słuchał fal dźwiękowych odbijających się od chmur z głosem przypominającym giętą blachę. Mimo wszystko tak naprawdę było to co innego… Była to pierwsza impreza cyklu Tresor po której rzeczywistość diametralnie zmieniła swój bieg. Miliony nieprzespanych nocy wśród rytmicznej głębii, słyszanej między wybijanymi regularnie stopami bitu ukierunkowała jego moc na coś czego nie wiedział i zupełnie nie spodziewał się spotkać… Romans z twardym minimal techno, był niebywale piękny jak i krótki. Zgrywanie klocków zaczęło go nudzić, więc czym prędzej zaczął szukać głębii z muzyce i w życiu. Szukał latami aż znalazł…
Odnalazł ją gdzieś pomiędzy wieczną zmarzliną na Syberii, a zorzą polarną pod skandynawskim niebem. Dźwięki którymi można namalować wyimaginowany obraz oraz genialnie sterować emocjami na prakiecie. Coś co jest czystą energią a także doskonałą harmonią niosącą ładunek emocji pozwalający trzymać zahipnotyzowany parkiet godzinami… Nie rozdrabniając się, lepi w spójną całość wszystko co ma przedrostek deep i dub. Jego styl można określić jako Rave Trap. Jeśli wchodzisz na parkiet, robisz to na własne ryzyko. Ta mieszanka nie ma początku, końca, czasu ani miejsca… Labele wszechczasów: Kanzleramt, Tresor, Vakant, Dumb Unit, Ghostly Int, Echocord, Kompakt, Hypercolour, Hotflush, Aus Music, Traum Schalplatten, Vakant, Wagon Repair, Border Community, Sandwell District, Bpitch Control, Audiomatique, Ostgut Ton, Soma… i miliony innych w konstelacji wzajemnych układów, powiązań i remiksów… Artyści Wszechczasów: Mathew Jonson, Anders Ilar, Gui Boratto, Scuba (SCB), Locked Groove, Artificial Latvamaki, Surgeon, Lulu Rouge, Trentemoeller, Sender Berlin, Marko Furstenberg, Vector Lovers, Robert Babicz, Maya Jane Coles, Silent Servant, Alexnder Kowalski, Function, Jeff Mills, Pantha Du Prince, Stewart Walker, John Tejada, Carl Craig, Minilogue, Johannes Heil… i wielu innych którzy potrafią przetworzyć emocje na komunikaty midi… Supportował: Luomo (Sistol), Sender Berlin, Jacek Sienkiewicz, Tim Xavier, Bill Youngman, Paul Brtschitch, Jeff Milligan, Mike Shannon, Gathaspar, Ludovic Vendi, Deadbeat, Capitan Commodore, Patlac, Syntax Error…